Tuesday 4 February 2014

TEROKAI BANDAR BERSEJARAH

     Hai..holaholi cekeboomm.hari nie rase juga kebosanan dalam diri ni.ade la sikit cerita yang ridz nk coretkan.nk pendam tp ta puas so,ini cara untuk luahkan.nk luahkan kt mummy.nnty dy bosan.nk luahkan kt marka mmg ta la (marka pun tade lols).just nk cerita baru2 nie ridz makan air ,bersiar-siar,jalan2 ahh ta kisah la ape pun.lepas Ujian pertengahan Semester terus je bersama2 rakan seperjuangan di matrikulasi ke Melaka bandaraya Bersejarah.bukan lama pun just 2hari satu malam je .tp preparation lebih kurang due minggu.
ini rakan yang bersama ridz ke melaka hari itu.(dari kiri)Afiq Izzuddin,Zaki,Hilmi,Aiman dan ridz.Yang berbaju biru tu adalah kami punye(budget & financial manager) dia la yg menguruskan semuanya tempat,hotel,tiket,and etc.
      Buat kali pertama ridz keluar dengan kawan jalan bermalam.biasalah da nama pun pertama kali mesti la best.so,ta payah la nk tanya heaven ke ta? haha.dulu pernah pergi melaka tp berbeza dgn sekarang.mmg betul la yg kt dalam tv tu Melaka maju dengan sejarahnya.
seperti yang ridz ckp,ridz mmg galakan anda2 semua makan angin di Melaka ni.dari segi kos mmg berbaloi.sambil berjalan,sekaligus dapat juga ilmu yg kita sendiri ta tahu even menetap di Malaysia.Orang negara luar sibuk ingin tahu tentang zaman silam negeri melaka.tapi rakyatnya mcm ta ambil endah dgn apa yg dyorang ade.so,berubah kayh.
       ridz nk ckp banyak pun tkot nnti melalut pula.so, itu sahaja yg dapat ridz coretkan untuk anda.moral value nya selagi ade umur tu gunalah dengan baik.Nabi pun telah bersabda"mati ketika menimba ilmu itu sama seperti mati di medan peperangan"so,jangan malu untuk menimba ilmu.ta kisah sebesar mana ilmu tu.



No comments:

Post a Comment